Shockwave

Bij Fysio Silvolde kunt u terecht voor behandeling met shockwavetherapie.

Tijdens een behandeling met shockwave wordt er gebruik gemaakt van geluidsgolven. Met deze geluidsgolven wordt de pijnlijke plek behandeld. Hierdoor verbetert de lokale doorbloeding en stofwisseling, waardoor de pijn op de behandelde locatie af zal nemen. De shockwave stimuleert het herstellend vermogen van het lichaam zelf en is één van de meest effectieve behandelmethodes bij pijn.

Wanneer is shockwave therapie nuttig?

Wanneer je last hebt van chronische pijnklachten kan shockwave een waardevolle toevoeging op de fysiotherapeutische behandeling zijn. Denk hierbij aan klachten als:

• Hielspoor
  • Achillespees klachten
  • Tenniselleboog
  • Golferselleboog
  • Kniepees klachten
  • Schouderpees klachten
  • Scheenbeenklachten (shin splints)
  • Slijmbeursontsteking
  • Spierverrekkingen

Is shockwavetherapie pijnlijk?

Nee, in principe is shockwavetherapie niet pijnlijk. Maar dit is wel afhankelijk van de ernst en locatie van uw klachten. Shockwave kan wel onaangenaam aanvoelen. De intensiteit van de behandeling kan door de fysiotherapeut worden ingesteld en in overleg met u wordt ervoor gezorgd dat de behandeling goed vol te houden is. U hoeft dus beslist niet op te zien tegen een behandeling met shockwave.

Is shockwavetherapie gevaarlijk?

Shockwavetherapie is het onderwerp geweest van vele wetenschappelijke onderzoeken en er zijn geen bekende bijwerkingen. Shockwave is dus niet gevaarlijk. Wel is het mogelijk dat er een reactie komt in het behandelde gebied. Denk hierbij aan roodheid of zwelling en in zeldzame gevallen kan er een bloeduitstorting of blauwe plek ontstaan. Dit is na een aantal dagen weer verdwenen en levert geen risico voor u op.

Is shockwavetherapiegoed?

Shockwavetherapie is een veilige behandelmethode die heel effectief kan zijn bij chronische pijnklachten of andere hardnekkige aandoeningen. Met behulp van shockwave kunnen wij uw klachten tot in het weefsel behandelen. De verwachting is dat de klachten daardoor zullen verminderen of soms zelfs volledig verdwijnen.

Twijfelt u of shockwavetherapie geschikt is als behandeling van uw klachten? Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft.